Kunde: Mundbjerg Kombucha
Samarbejdspartner: Food Week 2021
Service: Koncept- og eventudvikling
Fotograf: Oliver Ørskov
År: 2021   
0
Smag for kombucha
Et pilotprojekt med afsæt i oplevelsesdesign
01
I forbindelse med mit afsluttende eksamensprojekt samarbejdede jeg med det nyetablerede bryggeri Mundbjerg Kombucha om at udvikle en oplevelsesbaseret Food Walk til Food Week 2021 i Aarhus. Projektet havde et fælles mål: at introducere kombucha som et gastronomisk og alkoholfrit alternativ til vin – og samtidig styrke kendskabet til et lokalt produceret kvalitetsprodukt.

Jeg bidrog med idéudvikling, oplevelsesdesign og formidling. Processen omfattede både desk research og feltstudier, hvor vi afdækkede gæsternes forventninger og behov. På baggrund af dette designede vi en pilot-event i kombuchabryggeriet, hvor en mindre gruppe madinteresserede gæster blev inviteret helt tæt på de fermenterede smage, bryggeriets fortælling og det unikke produktunivers.

Pilotprojektet dannede grundlag for en Food Walk under Food Week under navnet Fermenteringsrejsen

Smag for Kombucha står som et eksempel på, hvordan jeg arbejder med at kombinere oplevelsesdesign, storytelling og strategisk samarbejde for at skabe unikke madoplevelser, der styrker både brand og gæsteoplevelse.
Back to Top