Kunde: Food Organisation of Denmark
Samarbejdspartner: domesticlabLoop Food LapSpirit of Njord og Naturmælk 
Service: Koncept- og eventudvikling
Fotograf: Søren Gammelmark
År: 2021
0
FERMENTERINGSREJSEn
Fra surdej og svampe til gæring og gourmet
01
Under Food Week 2021 var jeg med til at udvikle og gennemføre Fermenteringsrejsen – én af fem Food Walks i Aarhus. Sammen med madhåndværkere fra Michelin-restauranten Domestic (via Domestic Lab), mikrolandbruget Loop Food Lab, destilleriet Spirit of Njord og Naturmælk, inviterede vi gæsterne helt tæt på fermenteringens mange smage og processer.

Mit ansvar var at bidrage til idéudvikling, kommunikation og oplevelsesdesign. Jeg arbejdede med formidlingen af fortællingen bag eventet – fra programtekst og grafisk præsentation til koordinering med de involverede madhåndværkere. Fokus var at skabe en helhedsoplevelse, hvor gæsterne fik både viden, nærvær og gastronomisk nydelse.

Fermenteringsrejsen blev en stor succes: med et deltagerantal på maks. 40 og en billetpris på 100 kr. blev det den eneste Food Walk under hele Food Week, der blev udsolgt.

​​​​​​​Denne case viser, hvordan jeg arbejder med at kombinere storytelling, partnerskaber og design af oplevelser, der engagerer og skaber værdi for både arrangører og deltagere.
Back to Top